Follow Me

Thursday, April 14, 2011

seSaK di TenGah BuLan


MOney...Money...owhhh Money...!!! entry aku kali nih amat sadis...hukhukhuk...tengah2 bulan ni aku punyer walet dah sesak ...dh xleh brnafas dngan laju dah...  makin lame makin sesak...uwaaaaaaa...sadis2...  kesian kat walet aku...makin hari makin nipis...kalau tebal pun kad2 bank n kad itu kad ini... kalau kad tu ade nilai rasenye mmg btul2 nipis lah walet aku tu....

Bile aku bising2 psal duit mak aku pun msti ayat yg same gak " dah tinggal bape dah duit mak ni" aisehhhh... aku jawab blik.."mak xpe lah 23 ni ayah dah gaji.." pastu mak aku pun wat la jgak muke sdih.. huhuhu... orang lain 23hb dah gaji  tu aku still xdpt lagi gaji.. btul2 hujung bulan bru aku dpt.... hurmmm tp best gak, orang lain dah hbis duit joli2 aku bru dpt duit...hakhak...like2...  tp..tp...tp... smentara nak tggu hujung blan tu lame...uwaaaaaa...trpakse lah aku puasa utk JOLI2...  :( 

Mak aku selalu pesan tiap kali gaji aku msok " kamu jimat2 skit.. jgn nak beli itu..nak beli ini...nak oder itu...nak oder ini..." pastu aku jwb..." yelah...tp bukan nye slalu.."  huhuhu... nak tahu x.. aku ni anak yg paling kuat brbelanje... tambah2 sekarang ni aku dah brgaji wlaupun xlah bnyak mne tp for myself lepas lah...  kdng2 tu oder baju dlm web...oder selendang dlm web...beli minyak wangi hrga yg agak mahal lah...jln2 jmpe bju cntik beli...tp smua tu beli snyap2... smpai kdang2 tu buat pekasam dulu dlm almari ...bkan ape cume aku xnak mak aku bising.... aku ni pantang nmpak somthing yg cntik dpndng ..xkire lah mahal ke murah... main tarik je.. tp tu sume awal2 bulan lah.... tengah ade duit... tp bile dah tengah2 macam ni...dah tinggal serdak2 je...



baru ingat nak save sana save sini...  huhuhu padan muko kat aku kan.... nasib ade my pather n my mother beri sumbangan duit minyak kete...hukhukhuk...opSSsSs..kantoi... xde lah kdang2 je ye...trlepas cakap je tu...hihihihi... 

Adat orang brkerja ni selalu mcm ni ..bile dah tgah2 ni dia jdi mcm ni lah... bak kate pepatah no money no honey...ehhh ade kaitan ke...hahahaha dah mule dah bile dah ending2 ni mule lah aku merepek2.... so aku xpayah lah jari aku nk tekan2 dah butang keypek lappy aku ni nk pjg kan entry ni...aku nak PAPAI.......




2 comments:

  1. hah, bab simpan baju baru wt pekasam tue sama...
    takut Ummi Fiezah marah, asyik beli baju baru je, hehe~

    ReplyDelete
  2. sy nmpk duit...sy nk duit itu :D

    ReplyDelete